Facebook Like

Tu nu ești singur

EMAG

vineri, 23 noiembrie 2012

NLP-ul si bunica

Fiecare curs de formare in NLP pe care il organizez si sustin se finalizeaza cu un examen scris si cu unul practic. Cel scris incepe cu urmatorul punct: "Albert Einstein spunea ca nu intelegi pe deplin un lucru, decat atunci cand poti sa i-l explici bunicii. Daca bunica ta te-ar intreba ce este programarea neuro-lingvistica, ce i-ai raspunde, astfel incat ea sa inteleaga?"
Iar raspunsurile la acest prim punct difera de la cursant la cursant si de la bunica la bunica...

"Bunica draga, acest curs a reprezentat pentru mine un binoclu prin care sa imi vad stelele si o lupa prin care sa vad roua de pe picioarele mele."

"Mamaie, NLP-ul este o scoala care te invata sa fii intelept inainte sa imbatranesti."

"Programarea neuro-lingvistica este ca atunci cand inchizi ochii si iti aduci aminte de toate momentele frumoase din viata ta, iar cand ii deschizi ramai cu acea bbuna dispozitie pentru o perioada lunga de timp."

"Bunico, NLP este ca si cum ti-ai scoate sutienul fara sa te deprimi."

"E ca si atunci cand fiul tau s-a casatorit si tu, pe langa bucurie, ai simtit si tristete, ai simtit ca ai pierdut un rost in viata, asa cum spuneai. Apoi, cu ajutorul muncii, al vecinilor, al vorbelor duioase ale duhovnicului si a intelegerii lui tataia, ti-ai revenit si ai reusit sa treci peste tristete."

"Rezultatele oamenilor sunt ca si roadele culese toamna. Daca semintele plantate sunt de calitate si roadele culese vor fi asemenea. NLP ne ajuta a alegem semintele bune care, plantate in mintea noastra, sa duca la obtinerea unor rezultate bune."

"Pentru ca tu, bunico, esti foarte pretentioasa cu ordinea si curatenia, iti voi spune ca NLP-ul este ceva care ma ajuta sa imi fac ordine si curatenie in interiorul meu, in ganduri si sentimente."

"Bunico, ti-ar placea sa ai din nou varsta de 25 de ani? Crezi in magie? NLP-ul te ajuta sa redevii tanar!"

"Bunico, iti mai amintesti cand te duceai la piata si vindeai fructe si legume? Si cum le vorbeai oamenilor si ii convingeai sa le cumpere, chiar daca nu erau tot timpul proaspete? Ei bine, asta pot sa fac cu NLP-ul."

"Eu: Mai tii minte cand m-am speriat ca m-ai lasat singura in camera si era intuneric...? Bunica: Da... Eu: Si mi-ai spus povestea cu Pestisorul de aur si m-am linistit...? Bunica: Da. Eu: NLP-ul inseamna sa spui povestea potrivita disperarii pe care o resimti. Si tu esti cel mai bun NLP. Mai stii vreo poveste?..."

"Bunico, NLP este ca si cum ai face pipi pe tine: toti vad acest lucru, insa numai tu simti caldura."

"Bunica mea draga, NLP este drumul spre fericire, impacare, intelegere si implinire. Este sansa mea de a gandi, a simti pacea si impacarea ca la 8o de ani, dar cu speranta si fericirea de la 20."

"Buni, NLP-ul este ca si modul in care faci paine. Daca o data nu iti iese painea buna, incerci sa vezi din ce cauza (faina, drojdia, laptele) si schimbi ingredientul care nu te ajuta cu unul mai bun. Iar daca o data ti-a iesit painea minunata, te gandesti ce ai folosit de data asta, tii minte reteta si faci la fel si data viitoare ca sa-ti iese painea buna."

"NLP-ul, bunica mea, este un bob de grau semanat, udat, iubit, iar cand rasare verdele lui, iti incanta ochii si iti schimba viata."

"Pentru ca ai trait pe timpul razboiului, iti pot spune ca NLP-ul este metoda prin care sa convingi un popor intreg sa se lupte cu un alt popr, nevinovat."

"Bunico, NLP-ul te ajuta sa inveti nepotii cum sa nu le mai fie frica de caini si cum sa nu mai fie suparati ca au luat bataie de la vecini."

"Bunica draga, poti sa iti bei tuica dimineata, fara sa o ascunzi in dulap de bunicul, daca asa iti este bine."

"Bunico, mai stii cand ma gaseai intinsa in iarba, privind cerul si ma intrebai ce tot vad acolo? Si eu iti spuneam ca norii au diverse forme si vorbesc intre ei, se joaca, uneori se cearta, se impaca, se imbratiseaza. Ei, bunico, uite asta este NLP-ul, capacitatea de a vedea, auzi si intelege povesstea norisorilor de pe cer."

"Daca bunica mea, m-ar intreba ce este programarea neuro-lingvistica, i-as spune ca e ca atunci cand faci pluta pe spate, in timp ce stai pe o saltea gonflabila, e ca atunci cand te arunci din avion cu o parasuta."

"Buni, mai tii minte cand m-am despartit de Sorin si cat am plans in perioada aia, m-am simtit rau, ai vazut si tu prin faptul ca nu reuseam sa mananc, nu imi mai placea viata fara Sorin. Astazi, buni, dupa ce am facut cursul de care iti vorbeam, NLP, am invatat ca puterea schimbarii, dorinta de viata, dragostea si nu doar pentru Sorin, ci pentru fiecare zi data de la Dumnezeu, toate astea, buni, stau in mine. Asta m-a invatat NLP-ul, sa le caut in mine si mi-a aratat si cum sa le gasesc."

"Bunico, NLP este asa ca un tractor nou si frumos colorat, care daca il aduci pe camp (in locul plugului tau vechi) o sa-ti are tot pamantul mai usor, mai repede si mai bine, iar tu o sa poti sa stai si sa privesti, n-o sa mai impinge la plug si n-o sa te mai doara oasele. E ceva maai modern si care te va ajuta si-ti va usura matale mult munca asta grea de la camp."

"Draga bunica, am facut un curs timp de 6 luni. Numele lui este NLP. E ca o materie de la scoala, cum ar fi geografia. La geografie inveti despre tari, munti, ape, capitalele lumii, compozitia pamantului, ce relief se afla sub ape sau pe pamant. Cam asa este si NLP-ul. Fiecare litera inseamna ceva. De exemplu, N vine de la neuro si inseamna cum functioneaza mintea noastra. Neuronii sunt ca niste pitici care sapa sub pamant, scot aur din mina la suprafata si noi, oamenii, folossim acest aur. L vine de la lingvistica si se refera la modul in care vorbim cu noi insine, dar si cu ceilalti. Cam asa cum faci tu cu mine: cand esti suparata folosesti anumite cuvinte, iar cand esti calma si linistita, folosesti alte cuvinte. P vine de la programare. Adica cum inveti sa faci tu ca, atunci cand esti suparata sa nu mai folosesti cuvintele pe care le folosesti in situatia asta sis a folosesti alte cuvinte, mai eficiente. Motivele pentru care ai vrea sa iti schimbi cuvintele si starea de suparare ar fi: sa obtii alte rezultate (stii bine ca atunci cand esti suparata pe mine nu fac nici in ruptul capului ce imi spui tu!), sa nu te mai simti vinovata dupa aceea ca mi-ai vorbit urat, sa nu mai trantesti atat de des usa, sa iei viata mai in usor, mai cu bucurie. Deci, la NLP am invatat cum sa-mi fac viata mai frumoasa mie si celor din jurul meu. Ai inteles, bunica? Te iubesc, bunica!"

Iar pe mine, bunica mea draga, daca m-ai intreba ce este cursul acesta pe care eu il predau, ti-as raspunde asa: iti mai amintesti, cand eram noi doua pe prispa casei tale, eu dezghiocam porumb si tu invarteai fuiorul pe fus? Imi spuneai sa fiu cuminte, sa invat, sa muncesc si sa imi fac zestre ca sa am pe cand ma voi marita. Iar eu ti-am spus ca zestrea mea nu va fi ca cea pe care o stii tu, din perini, paturi si covoare, ci va fi una sufleteasca. Va fi binele pe care voi invata sa il fac in jurul meu si posibilitatea de a trai o viata fericita, in ciuda grozaviilor care se intampla in jurul nostru. Ma priveai bland, dadeai incet din cap si imi spuneai: sa iti ajute Dumnezeu, sa iti ajute Dumnezeu! Ei bine, bunica mea scumpa si draga, mi-am facut zestrea despre care iti spuneam atunci si ii invat pe oameni cum sa isi faca si ei o astfel de zestre, aducand in viata lor cat mai multa iubire si fericire. Despre asta este programarea neuro-lingvistica.


Daca i-ai povesti bunicii despre viata ta, tu ce i-ai spune?

Surprindeti-va bunicile! Sunt radacinile din care noi ne tragem seva.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc ca esti alaturi de mine.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LIKE

Etichete

1 (1) 1998 (1) 2 (1) 2012 (65) 2013 (16) 2014 (5) 2015 (5) 2016 (2) 2017 (1) 3 (1) 4 (1) 5 (1) 6 (1) A te iubi (12) Acceptare (2) Access Bars (2) Access Consciousness (1) ACTIVAREA KUNDALINI (1) Adamus (6) Adevar? (42) Afaceri (1) Afirmatii (1) ajutor (7) Alexandru Pargaru (3) Aloe Vera (1) Amintiri din moarte clinica (1) Among Us (1) Andrei Laslau (1) Änglavakt (1) Apa (13) apocalipsa (3) Argangheli (3) ARHANGHELUL MIHAIL (1) Asa NU (1) Astazi Dumnezeu vrea ca tu sa stii (10) Astrologie (14) Astronaut (1) Augusto Cury (1) Barbara Hand Clow (6) Barbatul si Femeia (8) Bebe Mihaescu (1) bucegi (1) Bunker Roy (1) caini (1) carte (39) Cartoful (2) Castigatorul la (1) ceapa (1) chakre (4) Chakrele Corpului Uman (2) Charlie Chaplin (1) Codul Lui Oreste (6) COMPASIUNE (1) Conspiratia Tacerii (1) Constelatia Pleiadelor (2) copii (36) copiii (13) copiii de cristal (3) crime time (2) cristofor (1) Curs De Dezvoltare Personala (7) Dan Farcas (1) Dan Luca (2) Dan Puric (1) daruieste viata (1) david (1) dedublare (1) Deepak Chopra (2) Dezvoltare personala (267) Dezvoltare Spirituala (73) Dimitrova (1) Dincolo de limite (1) doctor (1) documentar (2) Doneaza (1) doreen virtue (3) Dorinte (1) Downey (6) DR. WAYNE W. DYER (2) drama (1) Drunvalo Melchizedek (3) Echilibrul vorbirii și tăcerii (1) echinoctiu (1) ECKHART TOLLE (7) Eclipsa (4) Editura For You Newsletter (57) ego (3) Elena Cocis (1) eliberare (1) energii (16) Episodul (6) euro (1) evrei (1) evreii au talent (1) extraterestri (11) Fericire (3) film (37) FLP (2) Fotografie (5) frica (5) Furie (1) Gabriela Benchea (2) Gerrit Gielen (1) Greg Braden (1) HIPERSENSIBILITATE (1) Ho’oponopono (3) iertare (10) ingeri (13) ingrijorarea (1) inima (7) Intelepciune (2) intinereste (1) Intoleranta Alimentara (1) Inuaki (2) INUAKI Reptilianul Din Mine (1) Ioan Alexandru (1) ioan vladuca (1) Isus (8) iubire (48) Iustin Narcis Ianau (1) Iustin Parvu (2) James Tyberonn (1) japonia (2) Jennifer Hoffman (27) Johan Brisinger (1) Jordan Duchnycz (1) judecata (1) Kahlil Gibran (1) Karen Bishop (1) Karma (2) Kryon (7) Lauren C. Gorgo (15) Lauren Gorgo (3) lectii (1) luther (1) Magul din Carpati (1) manuscris (1) Manuscrisele de la Marea Moarte (1) Marea Moarta (1) Maria Magdalena (1) Mark Boyle (1) marte (4) Masaru Emoto (1) Matei (32) Maturitate (1) mayas (5) McDonald's (1) medicina (2) mesaj (3) Metatron (1) Michael Nvquist (1) Michael Odoul (3) mierea de albini (2) Minti luminate (1) minune (5) miracol (20) mister (7) Monica visan (2) Mullins (1) Mullins Food Products (1) Muzica (11) Muzica de relaxare (1) Muzica Motivationala (3) Narcis (1) natural (1) naturist (1) Neale Donald Walsch (1) Niculina Gheorghiţă (14) noua generatie (1) Noul val de Iubire (1) Nu e sfarsitul lumii (1) NU vaccinarii (24) nuci (2) Ora Pamantului (1) Oscar Wilde (1) OSHO (28) otrava (1) OZN (30) Pace (1) Pamantul (6) PAMANTUL IN DIMENSIUNEA A 5-A (2) parinti (2) Parinti straluciti (1) Paul Ferrini (9) Plansul (1) Plenitudine (2) Poezie (10) portal (1) Portalul Datei Triple (1) povesti cu talc (58) printre noi (1) profesori fascinanti (1) Profetii (7) Psihologie (8) Rai (1) reptilianul din mine (1) Respect (3) ridiche neagra (1) Roma Downey (6) România (28) Ronna Herman (1) Rudolf Steiner (1) rugaciune (2) SaLuSa (35) sanatate (125) Schimbarea (4) Scrisoare (1) Scrisori din Cer (1) secret (1) secrete (2) SENSIBILITATE (1) sfecla rosie (1) Shift (1) siberia (1) Simplificare (1) Sleep Talk (1) Smerenie (1) sms (1) solstitiu (1) Spiritualitate (32) Stephen Covey (3) Sti (1) Stiati ca.... (47) Stima de sine (1) succes (1) suflet (5) Sundar Singh (1) sunet (1) Sunt eu insumi (2) Şi tu poţi fi Supernanny (2) talent (2) Tehnica Bowen (1) Tehnici (2) Tehnici de meditatie (4) Terapia iertarii (3) terapie (3) test (1) Tom Kenyon (9) Traditii (1) Traieste (1) transmisie (39) Triada Eclipselor (3) tunami (1) tusea (1) ufolog (1) Uleiul de cocos (1) Vanga (1) Viata (7) video (62) vindecare (2) vitamina C (1) vitamine (1) Zambeste (1)