Fiecare om apreciază viteza și eficiența pe care o oferă
internetul atunci când dorește să obțină informațiile de care are nevoie. Putem
acum să citim presa, să aflăm prognoza meteo, să ne achităm facturile, să facem
cumpărăturile, să „vizităm” cele mai îndepărtate colțuri ale lumii și,
bineînțeles, să comunicăm cu prietenii noștri care se află la distanță, doar
stând confortabil în fața monitorului. Dacă acum câțiva ani trebuia să așteptăm
uneori chiar și o săptămână pentru a primi o scrisoare de la un prieten din
străinătate, acum putem comunica în timp real cu el, indiferent dacă distanța
care ne separă este de ordinul miilor de kilometri.
Totul doar din câteva „click-uri” de mouse. Epoca scrisorilor a murit! Trăiască internetul – am putea spune. Însă, așa cum ne-am convins poate și cu alte ocazii, plusul de confort își are prețul său. Am devenit prea ocupați cu navigarea pe internet pentru a mai putea vedea ce se află în jurul nostru, pentru a mai trăi în lumea reală. Interacțiunea fizică a fost înlocuită treptat cu cea virtuală. Acum putem să ne întâlnim on-line cu prietenii noștri, ba chiar să ne facem „prieteni” noi, pe care este posibil să nu-i întâlnim însă niciodată. Este ieftin, confortabil și „cool”, mai ales după apariția rețelelor de socializare.
Totul doar din câteva „click-uri” de mouse. Epoca scrisorilor a murit! Trăiască internetul – am putea spune. Însă, așa cum ne-am convins poate și cu alte ocazii, plusul de confort își are prețul său. Am devenit prea ocupați cu navigarea pe internet pentru a mai putea vedea ce se află în jurul nostru, pentru a mai trăi în lumea reală. Interacțiunea fizică a fost înlocuită treptat cu cea virtuală. Acum putem să ne întâlnim on-line cu prietenii noștri, ba chiar să ne facem „prieteni” noi, pe care este posibil să nu-i întâlnim însă niciodată. Este ieftin, confortabil și „cool”, mai ales după apariția rețelelor de socializare.
Ce este o rețea de socializare? Conform definiției generale
oficiale, ea este definită ca o structură socială formată din indivizi sau
organizații, numite „noduri”, care sunt conectate prin una sau mai multe tipuri
specifice de interese, cum ar fi prietenie, înrudire, interese comune,
tranzacții financiare, cunoaștere, prestigiu, relații de natură sexuală sau
relații între cei care împărtășesc anumite credințe comune. Neoficial, ea este
un mijloc de a clasifica, a grupa și a supraveghea ființele umane, una din
multele rotițe angrenate în mecanismul diabolic construit cu viclenie de secta
satanică a Francmasoneriei mondiale, pentru a controla în întregime populația
acestei lumi.
Una dintre cele mai cunoscute astfel de rețele de socializare
este Facebook. Creat în februarie 2004 de Mark Zuckerberg, la acea vreme student
la Harvard, Facebook a fost la început destinat studenților din campusul
universității respective. În relativ scurt timp rețeaua s-a extins, cunoscând
de-a lungul scurtei sale istorii o susținere mediatică aproape fără precedent.
Rar mai găsești astăzi firme respectabile care să nu aibă încorporate în
paginile lor web trimiteri la Facebook. În plus, pentru mai mult de 500 de
milioane de oameni, câți s-au înscris până acum în această rețea, Facebook a
devenit sinonim cu societatea însăși.
Această dezvoltare explozivă este însă bătătoare la ochi pentru un observator atent, inteligent și imparțial. Studiind istoria acestei rețele, ce a devenit peste noapte o adevărată industrie, aflăm că la baza dezvoltării acesteia se află organizații guvernamentale americane, cunoscute pentru activitatea lor în ceea ce privește colectarea de informații în numele, spun ei cu un tupeu nemăsurat, securității mondiale.
Această dezvoltare explozivă este însă bătătoare la ochi pentru un observator atent, inteligent și imparțial. Studiind istoria acestei rețele, ce a devenit peste noapte o adevărată industrie, aflăm că la baza dezvoltării acesteia se află organizații guvernamentale americane, cunoscute pentru activitatea lor în ceea ce privește colectarea de informații în numele, spun ei cu un tupeu nemăsurat, securității mondiale.
Sursa inițială de fonduri a fost cofondatorul rețelei și
totodată prietenul confident al lui Zuckerberg, Eduardo Saverin, care, pentru
participarea sa financiară, urma să primească 30% din venituri. A fost însă
literalmente înșelat de Zuckerberg și scos de pe lista fondatorilor Facebook.
Cel care a „pompat” masiv în contul rețelei (500.000 de dolari), contribuind substanțial la dezvoltarea acesteia a fost cofondatorul și fostul director al Paypal, Peter Thiel, cunoscut membru al grupului conservator radical VanguardPAC și totodată membru consultant al unei firme numite Singularity Institute for Artificial Intelligence. De pe pagina web a acesteia, aflăm că „Singularitatea” este creația tehnologică a unei inteligențe supraumane. Nu vă grăbiți să credeți că este vorba despre un grup care caută să demonstreze existența lui DUMNEZEU sau originea divină a omului. Din paginile site-ului respectiv, știm că există mai multe tehnologii în această direcție: inteligență artificială, interfețe directe creier-computer, inginerie genetică și diferite alte tehnologii, care, dacă vor atinge un anumit grad de sofisticare, vor permite crearea unei inteligențe supraumane.
O astfel de perspectivă halucinantă dezvăluie intențiile reale ale acestui Thiel, care admite că urmărește să distrugă lumea reală, pe care el o numește „natura”, pentru a instala în locul ei o lume virtuală, iar în acest context descoperim interesul său pentru Facebook, care se dovedește a fi așadar un experiment global de manipulare în masă.
Cel care a „pompat” masiv în contul rețelei (500.000 de dolari), contribuind substanțial la dezvoltarea acesteia a fost cofondatorul și fostul director al Paypal, Peter Thiel, cunoscut membru al grupului conservator radical VanguardPAC și totodată membru consultant al unei firme numite Singularity Institute for Artificial Intelligence. De pe pagina web a acesteia, aflăm că „Singularitatea” este creația tehnologică a unei inteligențe supraumane. Nu vă grăbiți să credeți că este vorba despre un grup care caută să demonstreze existența lui DUMNEZEU sau originea divină a omului. Din paginile site-ului respectiv, știm că există mai multe tehnologii în această direcție: inteligență artificială, interfețe directe creier-computer, inginerie genetică și diferite alte tehnologii, care, dacă vor atinge un anumit grad de sofisticare, vor permite crearea unei inteligențe supraumane.
O astfel de perspectivă halucinantă dezvăluie intențiile reale ale acestui Thiel, care admite că urmărește să distrugă lumea reală, pe care el o numește „natura”, pentru a instala în locul ei o lume virtuală, iar în acest context descoperim interesul său pentru Facebook, care se dovedește a fi așadar un experiment global de manipulare în masă.
A doua rundă de fonduri (12,7 milioane de dolari) a venit din
partea companiei Accel Partners, al cărei director, James Breyer (devenit al
treilea membru al consiliului de administrație Facebook, alături de Zuckerberg
și Thiel), a fost președinte al National Venture Capital Association (Asociația
Națională de Investiții), membru al consiliului de conducere al BBN
Technologies, una dintre firmele care au contribuit la dezvoltarea internetului,
și totodată coleg în consiliul de administrație al In-Q-Tel (companie fondată în
1999 de CIA) cu Gilman Louie, președintele de atunci al acesteia. Una dintre
preocupările cheie ale In-Q-Tel este dezvoltarea „tehnologiilor de colectare a
datelor”, sarcină pe care, se pare, o realizează cu succes, profitând de pe urma
credulității unor ființe naive care își încredințează practic viața acestor
monștri fără scrupule.
Contractul de confidențialitate al Facebook, pe care fiecare
membru al rețelei îl acceptă atunci când se înscrie în această adevărată mașină
de colectare de date, prevede următoarele: „Putem folosi informații despre
dumneavoastră pe care le adunăm din alte surse, inclusiv (dar nelimitându-ne la
ele) din ziare, pagini de internet cum ar fi bloguri, servicii de mesagerie
instant (!) și de la alți utilizatori Facebook, pentru a completa profilul
dumneavoastră. Prin utilizarea Facebook, sunteți de acord ca datele
dumneavoastră personale să fie transferate și procesate în Statele Unite ale
Americii.” Cu această declarație, Facebook își revelează adevăratele
intenții mascate abil de dezvoltatorii săi: oferă un serviciu contra obținerii
de informații.
În octombie 2004, Anita Jones se alătură lui Breyer în
consiliul de conducere al BBN Technologies. Este interesantă însă experiența lui
Jones înainte de BBN. Ea a făcut parte din consiliul de conducere al In-Q-Tel și
a fost directorul Departamentului de Cercetare și Inginerie din cadrul
Ministerului Apărării al Statelor Unite. A fost totodată unul dintre consilierii
Secretarului Apărării și a monitorizat activitatea Defence Advanced Research
Projects Agency, DARPA (Agenția de Cercetare a Proiectelor Avansate din cadrul
Apărării), organism care se ocupă cu dezvoltarea tehnologiilor avansate. Însă
lucrurile nu se opresc aici. În spatele DARPA se află Information Awareness
Office, IAO (Biroul de Prelucrare a Informațiilor). Scopul declarat al IAO este
„colectarea și centralizarea a cât mai multe informații posibile despre
toate persoanele, pentru a fi studiate cu atenție de către guvernul Statelor
Unite ale Americii, cum ar fi (deși nelimitând-se la) activitatea pe internet,
lista cu cumpărăturile realizate on-line, bilete de avion, închirieri de
autovehicule, înregistrări medicale, pregătire educațională, carnete de
conducere, facturi de întreținere, taxe și orice altă informație
disponibilă.”
Cea mai recentă rundă de fonduri a fost asigurată de
compania Greylock Venture Capital (27,5 milioane de dolari), al cărei
membru-senior este Howard Cox, un alt fost președinte al National Venture
Capital Association (NVCA), ce se află de asemenea în consiliul de administrație
al In-Q-Tel, alături de Breyer.
Lucrurile par să capete contur, nu-i așa? Mai adăugăm că CIA
are o pagină de Facebook prin care racolează studenți pentru ceea ce se numește
National Clandestine Service (Serviciul Național Clandestin), care la ora
actuală numără câteva mii de membri. De altfel, se știe că Agenția vizitează
campusurile pentru a găsi recruți promițători printre studenții de colegiu. Cu
Facebook acest lucru devine foarte ușor, recrutarea devenind o simplă
formalitate. Ar fi simplist să credem însă că acesta este singurul motiv.
Sandeep Parwaga, un student indian în vârstă de 22 de ani,
care studiază în Marea Britanie, admite că are un cont Facebook pe care îl
folosește pentru a ține legătura cu prietenii săi. El a devenit conștient însă
de faptul că cei care frecventează rețeaua (e valabil pentru toate rețelele de
socializare) își vând literalmente viața pe nimic. „De fiecare dată văd
oameni care dezvăluie tot felul de lucruri din viața lor, până în cele mai mici
detalii, negândindu-se la consecințe sau, hai să spunem lucrurilor pe nume,
nefiind destul de isteți și precauți să le pese măcar de acest aspect. Dictatura
tehnologică a făcut o treabă «bună» în ceea ce privește spălarea creierelor și
manipularea maselor. Nu vă lăsați păcăliți de această minciună... Zuckerberg nu
ar fi reușit niciodată să obțină un atât de mare succes fără ajutorul CIA sau
NSA”.
Sub semnul unei permanente preocupări, chipurile, pentru a
satisface nevoile utilizatorilor săi, Facebook a adus de-a lungul timpului
anumite îmbunătățiri platformei sale. În 6 noiembrie 2006, Zuckerberg lansează
Facebook Beacon, aplicație ce notifica utilizatorilor rețelei despre achizițiile
on-line ale prietenilor lor. Serviciul a fost închis după ce 46.000 de
utilizatori au reclamat această încălcare a intimității, însă, surpriză: el a
fost reintrodus în mai 2011, „nou și îmbunătățit”.
În februarie 2009, Facebook anunță în acordul de utilizare a
rețelei: „Avem dreptul să facem tot ceea ce dorim cu contul dumneavoastră și
conținutul acestuia. Pentru totdeauna.”
În mai 2010, Facebook revine asupra anumitor setări ale
normelor privind securitatea datelor utilizatorilor. Surse care scriau pentru
Wall Street Journal au dezvăluit în 2010 că aplicațiile Facebook transmit
informații despre utilizatorii săi (numele acestora și ale prieteni lor lor)
către o mulțime de companii de publicitate și de urmărire a activității pe
internet. În replică, Facebook răspunde cu viclenie: „Am luat imediat măsuri
pentru a dezinstala toate aplicațiile care violează termenii din acordul de
utilizare Facebook.” Însă acordul de confidențialitate a fost modificat în
permanență de către staff-ul rețelei. De pildă, în 2005, acordul prevedea că
„nicio informație personală pe care o trimiteți către Facebook nu va fi
disponibilă pentru vreunul dintre utilizatorii rețelei care nu aparține cel
puțin unuia dintre grupurile specificate de dvs. în setările de siguranță”.
În 2011, acordul prevede: „Pentru materiale protejate de drepturi de autor,
cum ar fi fotografii, filme video, ne acordați în mod expres următoarea
permisiune, sub rezerva setărilor de confidențialitate pe care le faceți (care
se schimbă adesea, fără ca utilizatorul să fie anunțat – n. red.): dreptul
nonexclusiv, transferabil, sublicențiabil, neimputabil de a folosi orice
material pesonal pe care îl postați pe internet în cadrul rețelei sau în
legătură cu rețeaua. Această licență se încheie în momentul când veți șterge
materialul sau contul, doar dacă acesta (materialul respectiv) nu se află în
posesia vreunui alt utilizator care nu l-a șters.” Cei naivi pot crede în
continuare în bunele intenții ale celor care se află în spatele acestui mecanism
gigantic de urmărire a oamenilor.
În decembrie 2010, Facebook lansează aplicația de
recunoaștere facială, pe care, în aprilie 2011 o setează ca implicită pentru
toți utilizatorii săi. De altfel, Facebook a modificat de multe ori aceste
setări, care sunt în mod intenționat foarte stufoase, nu pentru a-și proteja
utilizatorii, ci pentru a-i descuraja să le utilizeze, aceștia preferând de cele
mai multe ori să le accepte pe cele implicite.
Sistemul de recunoaștere facială permite identificarea automată
din diverse fotografii care pot apărea în ziare, reviste sau oriunde pe
internet, a persoanelor care figurează pe acest site. După o etapă de testare ce
a avut loc anul trecut în Statele Unite, dispozitivul este deja disponibil în
aproape toate țările în care a fost implantat Facebook. Este suficient acum ca o
singură fotografie de-a voastră să fie „adnotată” (identificată), pentru ca
orice altă fotografie în care apăreți, de pe orice rețea socială, să poată fi
asociată cu această identificare, deci cu numele vostru.
O sută de milioane de imagini sunt adnotate astfel în fiecare
zi, anunțând dispariția anonimatului pe internet. Funcția este activată implicit
(„by default”) pentru toate profilurile utilizatorilor de pe rețeaua socială.
Dezactivarea sa de către utilizator necesită niște modificări complexe ale
parametrilor de confidențialitate, pe care puțini utilizatori de internet le
cunosc.
(va urma)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Multumesc ca esti alaturi de mine.